BLOG

Poszkodowany to nie konsument !

Wartość rynkowa pojazdu po szkodzie całkowitej?

Jak wynika z ogólnie obowiązujących przepisów oraz orzecznictwa sądowego, w przypadku szkody całkowitej Ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie w kwocie stanowiącej różnicę pomiędzy wartością rynkową pojazdu przed szkodą oraz pozostałościami pojazdu po

ZOBACZ KATEGORIE ➪

Dnia 09.09.2015r. Sąd Najwyższy podjął uchwałę, w której stwierdził, że poszkodowany, dochodzący odszkodowania z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, kierujący swoje roszczenia przeciwko ubezpieczycielowi, nie ma przymiotu konsumenta w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego.

Sąd Najwyższy wypowiedział się w tej sprawie w odpowiedzi na pytanie prawne Sądu Apelacyjnego w Warszawie, który rozpatrywał sprawę z powództwa Ubezpieczciela przeciwko Prezesowi UOKiK.

Pytanie prawne Sądu Apelacyjnego.

„Czy w świetle art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 poz. 331 ze zm.) za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów może być uznane działanie ubezpieczyciela polegające na ograniczeniu zakresu odpowiedzialności ubezpieczyciela wobec poszkodowanego będącego osobą fizyczną, nieprowadzącą działalności gospodarczej, dochodzącą roszczenia od ubezpieczyciela w ramach odpowiedzialności gwarancyjnej ubezpieczyciela z tytułu umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych.”

Konsekwencje podjętej Uchwały.

Wobec powyższego stanowiska Poszkodowani w wyniku zdarzeń komunikacyjnych zostaną wyłączeni spod konsumenckiej ochrony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który to urząd nie będzie mógł interweniować w interesie osób dochodzących odszkodowania z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.

W opinii UOKiK status konsumenta przyznany powinien być każdej osobie fizycznej, o ile działa ona w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Urząd zwraca także uwagę na cel ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Jest to ochrona słabszych, nieprofesjonalnych uczestników rynku przed naruszającymi ich interesy działaniami przedsiębiorców – profesjonalnych podmiotów.

MASZ PYTANIE

ZOSTAW NUMER - ODDZWONIMY

DOŚWIADCZENIE

15 lat na rynku

SKUTECZNOŚĆ

Setki wygranych spraw

PRZEJRZYSTOŚĆ

Proste zasady współpracy

WYNAGRODZENIE

Płacisz tylko po wygraniu

REFERENCJE
ZADOWOLENI KLIENCI

Pragnę wyrazić swoją pozytywną opinię w zakresie współpracy z Hexa Dochodzenie Odszkodowań. Powierzona sprawa odszkodowania za uszkodzone auto przez innego kierowcę była prowadzona rzetelnie i sprawnie. Będę rekomendował firmę za fachowość i zaangażowanie w moją sprawę. Usługi kancelarii mogę polecić wszystkim szukającym sprawdzonej firmy odszkodowawczej.

W dniu 01.10.2020r. został skradziony pojazd, który miałam w leasingu. Niestety w aucie prawdopodobnie zostawiłam dowód rejestracyjny i nie został dołączonych do zgłoszenia. Jak to bywa w takich przypadkach ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania. Po otrzymaniu decyzji zgłosiłam sprawę do firmy Hexa, która szybko i sprawnie doprowadziła do zmiany decyzji i wypłaty odszkodowania za skradziony pojazd. Jestem bardzo zadowolona z obsługi i pozytywnego finału, zwłaszcza, że i tak musiałabym płacić pozostałe raty leasingu. Dziękuję i polecam.

Chciałam serdecznie podziękować za zajęcie się moją sprawą zaniżonego odszkodowania po wjechaniu w dziurę w jezdni. Ubezpieczyciel zarządcy drogi w swoim kosztorysie zastosował zamienniki i zniżoną stawkę robocizny. Firma Hexa skutecznie doprowadziła do uzyskania wyższego odszkodowania, które wystarczyło na naprawę pojazdu. Serdecznie polecam.

ZAPYTAJ O ODSZKODOWANIE