BLOG

Poszkodowany to nie konsument !

poszkodowany po wypadku drogowym

Dnia 09.09.2015r. Sąd Najwyższy podjął uchwałę, w której stwierdził, że poszkodowany, dochodzący odszkodowania z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, kierujący swoje roszczenia przeciwko ubezpieczycielowi, nie ma przymiotu konsumenta w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego.

Sąd Najwyższy wypowiedział się w tej sprawie w odpowiedzi na pytanie prawne Sądu Apelacyjnego w Warszawie, który rozpatrywał sprawę z powództwa Ubezpieczciela przeciwko Prezesowi UOKiK.

Pytanie prawne Sądu Apelacyjnego.

„Czy w świetle art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 poz. 331 ze zm.) za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów może być uznane działanie ubezpieczyciela polegające na ograniczeniu zakresu odpowiedzialności ubezpieczyciela wobec poszkodowanego będącego osobą fizyczną, nieprowadzącą działalności gospodarczej, dochodzącą roszczenia od ubezpieczyciela w ramach odpowiedzialności gwarancyjnej ubezpieczyciela z tytułu umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych.”

Konsekwencje podjętej Uchwały.

Wobec powyższego stanowiska Poszkodowani w wyniku zdarzeń komunikacyjnych zostaną wyłączeni spod konsumenckiej ochrony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który to urząd nie będzie mógł interweniować w interesie osób dochodzących odszkodowania z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.

W opinii UOKiK status konsumenta przyznany powinien być każdej osobie fizycznej, o ile działa ona w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Urząd zwraca także uwagę na cel ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Jest to ochrona słabszych, nieprofesjonalnych uczestników rynku przed naruszającymi ich interesy działaniami przedsiębiorców – profesjonalnych podmiotów.

ZOSTAW NUMER - ODDZWONIMY

Twitter
LinkedIn
Facebook
Pinterest

DOŚWIADCZENIE

15 lat na rynku

SKUTECZNOŚĆ

Setki wygranych spraw

PRZEJRZYSTOŚĆ

Proste zasady współpracy

WYNAGRODZENIE

Płacisz tylko po wygraniu

Zygmunt D. Warszawa

Miałem ubezpieczenie ac z gwarantowaną sumą ubezpieczenia. Po szkodzie całkowitej ubezpieczyciel nie chciał uznać sumy z polisy. Obniżył wartość pojazdu o około 12 tys. Składałem odwołania, ale to nie pomagało. Dopiero działania firmy Hexa pozwoliły odzyskać pełną wartość, na jaką ubezpieczony był samochód. Ubezpieczyciel dopłacił odszkodowania do sumy ubezpieczenia. Wielkie podziękowania dla całej firmy.

Marcin Grodzisk Mazowiecki

Dzięki Hexa otrzymałem wyższe odszkodowanie od tego co chciał wypłacić ubezpieczyciel, który po szkodzie całkowitej bardzo zaniżył wartość pojazdu. Z pomocą firmy Hexa uzyskałem odszkodowanie, za które mogłem kupić nowy, podobny samochód. Serdeczne podziękowania.

Wytyczne KNF w sprawie likwidacji szkód komunikacyjnych.

Komisja Nadzoru Finansowego wydała wytyczne dotyczące likwidacji szkód komunikacyjnych, których celem jest unormowanie procesu likwidacji szkód oraz wyeliminowanie nieprawidłowości w tym zakresie. Komisja oczekuje, że dzięki nim ubezpieczenia staną się

Utrata wartości handlowej pojazdu po szkodzie z OC.

Zgodnie z orzeczeniem Sądu Najwyższego w przypadku pokolizyjnej naprawy pojazdu składnikiem odszkodowania jest również tak zwana utrata wartości rynkowej pojazdu. Wydaje się to być oczywistym. Jest ogólnie wiadome, że cena

MASZ PROBLEM Z ODSZKODOWANIEM NAPISZ DO NAS

ZAPYTAJ O ODSZKODOWANIE

WYPEŁNIJ FORMULARZ

Wiadomość została wysłana.

Skontaktujemy się z Tobą, jak tylko przeanalizujemy otrzymaną wiadomość.