BLOG

Termin odpowiedzi na reklamację

Utrata wartości handlowej pojazdu po szkodzie z OC

Zgodnie z orzeczeniem Sądu Najwyższego w przypadku pokolizyjnej naprawy pojazdu składnikiem odszkodowania jest również tak zwana utrata wartości rynkowej pojazdu. Wydaje się to być oczywistym. Jest ogólnie wiadome, że cena

Odszkodowanie dla leasingobiorcy z Vat – uchwała SN

Od kilku lat ubezpieczyciele zaniżają odszkodowania dla leasingobiorcy o kwotę Vat, którą muszą zapłacić za naprawę pojazdu. Leasingobiorca likwidując szkodę z OC sprawcy kolizji miał problem z odzyskaniem podatku vat

Jesteś niezadowolony z wysokości otrzymanego odszkodowania lub decyzji o odmowie wypłaty – masz prawo złożyć reklamację do ubezpieczyciela.

Zgodnie ustawą z dnia 05.08.2015r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym reklamację można złożyć w każdej jednostce ubezpieczyciela w formie ustnej lub pisemnej. Po złożeniu reklamacji ubezpieczyciel ma 30 dni na odpowiedź. Przepisy ustawy stanowią ponadto, że w przypadku nieudzielenie odpowiedzi na reklamację w powyższym 30 dniowym terminie, uznaje się ją za rozpatrzoną pozytywnie.  Niestety Ubezpieczyciele pomimo niedotrzymywanych terminów na udzielenie odpowiedzi stoją na stanowisku, że przepis ten nie daje podstaw do automatycznego uznania roszczenia.  w związku z taki problemami Rzecznik Finansowy zwrócił się do Sądu Najwyższego z wnioskiem o rozstrzygnięcie problemu i podjęcie stosownej uchwały.

Dnia 13.06.2016r. Sąd Najwyższy podjął uchwałę w sprawie sygn. akt III CZP 113/17 dotyczącą przekroczenia terminu udzielenie odpowiedzi na reklamację. Sąd Najwyższy nie podzielił prokonsumenckiego podejścia zaprezentowanego przez Rzecznika Finansowego.

Na pytanie Rzecznika Finansowego, czy:

„W postępowaniu wszczętym przez klienta przeciwko podmiotowi rynku finansowego o zapłatę kwoty roszczenia zgłoszonej w reklamacji klienta, art. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2270) nie wyłącza możliwości kwestionowania przez podmiot rynku finansowego zasadności dochodzonego roszczenia; na podmiocie tym spoczywa ciężar dowodu, że powodowi nie przysługuje roszczenie lub przysługuje w niższej wysokości.”

Sąd Najwyższy podjął uchwałę:

„W postępowaniu wszczętym przez klienta przeciwko podmiotowi rynku finansowego o zapłatę kwoty roszczenia zgłoszonej w reklamacji klienta, art. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2270) nie wyłącza możliwości kwestionowania przez podmiot rynku finansowego zasadności dochodzonego roszczenia; na podmiocie tym spoczywa ciężar dowodu, że powodowi nie przysługuje roszczenie lub przysługuje w niższej wysokości.”

MASZ PYTANIE

ZOSTAW NUMER - ODDZWONIMY

DOŚWIADCZENIE

15 lat na rynku

SKUTECZNOŚĆ

Setki wygranych spraw

PRZEJRZYSTOŚĆ

Proste zasady współpracy

WYNAGRODZENIE

Płacisz tylko po wygraniu

REFERENCJE

W maju 2018r. miałam kolizję z własnej winy. Zgłosiłam sprawę do PZU jednak ubezpieczyciel odmówił mi wypłaty odszkodowania z polisy autocasco twierdząc, że nie było takiej szkody. Sprawę dochodzenia odszkodowania przekazałam do firmy Hexa. Po 3 latach postępowania sądowego w końcu się udało odzyskać należne odszkodowanie wraz z odsetkami. Dziękuję i gorąco polecam

Profesjonalne podejście do sprawy. Po kradzieży samochodu i otrzymaniu odmowy wypłaty odszkodowania byłem bardzo wkurzony. Miałem do spłaty jeszcze dwa lata rat leasingowych. Dzięki firmie Hexa udało się zmienić decyzję ubezpieczyciela i spłacić raty. Gorąco polecam, rzetelna firma.

Jestem bardzo zadowolona z usług firmy Hexa Dochodzenie Odszkodowań, pełen profesjonalizm i super podejście do klienta. Firma ubezpieczeniowa zaniżyła mi kosztorys za uszkodzone auto. Dzięki firmie Hexa uzyskałam dodatkowe odszkodowanie za uszkodzenie pojazdu. Szczerze polecam!

ZAPYTAJ O ODSZKODOWANIE