BLOG

odzyskiwanie odszkodowań komunikacyjnych

Termin odpowiedzi na reklamację

Kto pokryje koszty rzeczoznawcy?

Rzecznik Finansowy występuje do Sądu Najwyższego z zapytaniem. Rzecznik Finansowy uważa, że Ubezpieczyciel powinien zwracać koszty poniesione na rzeczoznawcę. Wobec

Jesteś niezadowolony z wysokości otrzymanego odszkodowania lub decyzji o odmowie wypłaty – masz prawo złożyć reklamację do ubezpieczyciela.

Zgodnie ustawą z dnia 05.08.2015r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym reklamację można złożyć w każdej jednostce ubezpieczyciela w formie ustnej lub pisemnej. Po złożeniu reklamacji ubezpieczyciel ma 30 dni na odpowiedź. Przepisy ustawy stanowią ponadto, że w przypadku nieudzielenie odpowiedzi na reklamację w powyższym 30 dniowym terminie, uznaje się ją za rozpatrzoną pozytywnie.  Niestety Ubezpieczyciele pomimo niedotrzymywanych terminów na udzielenie odpowiedzi stoją na stanowisku, że przepis ten nie daje podstaw do automatycznego uznania roszczenia.  w związku z taki problemami Rzecznik Finansowy zwrócił się do Sądu Najwyższego z wnioskiem o rozstrzygnięcie problemu i podjęcie stosownej uchwały.

Dnia 13.06.2016r. Sąd Najwyższy podjął uchwałę w sprawie sygn. akt III CZP 113/17 dotyczącą przekroczenia terminu udzielenie odpowiedzi na reklamację. Sąd Najwyższy nie podzielił prokonsumenckiego podejścia zaprezentowanego przez Rzecznika Finansowego.

Na pytanie Rzecznika Finansowego, czy:

„W postępowaniu wszczętym przez klienta przeciwko podmiotowi rynku finansowego o zapłatę kwoty roszczenia zgłoszonej w reklamacji klienta, art. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2270) nie wyłącza możliwości kwestionowania przez podmiot rynku finansowego zasadności dochodzonego roszczenia; na podmiocie tym spoczywa ciężar dowodu, że powodowi nie przysługuje roszczenie lub przysługuje w niższej wysokości.”

Sąd Najwyższy podjął uchwałę:

„W postępowaniu wszczętym przez klienta przeciwko podmiotowi rynku finansowego o zapłatę kwoty roszczenia zgłoszonej w reklamacji klienta, art. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2270) nie wyłącza możliwości kwestionowania przez podmiot rynku finansowego zasadności dochodzonego roszczenia; na podmiocie tym spoczywa ciężar dowodu, że powodowi nie przysługuje roszczenie lub przysługuje w niższej wysokości.”

MASZ PYTANIE

ZOSTAW NUMER - ODDZWONIMY

DOŚWIADCZENIE

15 lat na rynku

SKUTECZNOŚĆ

Setki wygranych spraw

PRZEJRZYSTOŚĆ

Proste zasady współpracy

WYNAGRODZENIE

Płacisz tylko po wygraniu

REFERENCJE

W czerwcu 2018 miałem szkodę całkowitą z autocasco. Ubezpieczyciel zaniżył mi wartość pojazdu przed szkodą, nie uznał opcji Auto Wartość 100%. Zamiast kwoty 120.138 jaka była na polisie przyjął wartość 93.400 oraz dodatkowo zawyżono wartość pozostałości o ponad 10.000 zł. Po dwóch latach zleciłem sprawę firmie Hexa i po wyroku sądu ubezpieczyciel wypłacił 40.388 zł.  Dziękuję i w razie problemów będę polecał znajomym.

Zgłosiłem się do Hexa Dochodzenie Odszkodowań po kolizji drogowej, w której poważnie został uszkodzony mój samochód. Byłem bardzo niezadowolony z faktu, jak ubezpieczyciel wyliczył szkodę całkowitą. Wysłałem mailem dokumenty, podpisałem umowę i pełnomocnictwo i po około miesięcy firma uzyskała dla mnie ponad 10 tys. dodatkowego odszkodowania.

ZAPYTAJ O ODSZKODOWANIE

Wiadomość została wysłana.

Skontaktujemy się z Tobą, jak tylko przeanalizujemy otrzymaną wiadomość.