Termin odpowiedzi na reklamację

Jesteś niezadowolony z wysokości otrzymanego odszkodowania lub decyzji o odmowie wypłaty – masz prawo złożyć reklamację do ubezpieczyciela.

Zgodnie ustawą z dnia 05.08.2015r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym reklamację można złożyć w każdej jednostce ubezpieczyciela w formie ustnej lub pisemnej. Po złożeniu reklamacji ubezpieczyciel ma 30 dni na odpowiedź. Przepisy ustawy stanowią ponadto, że w przypadku nieudzielenie odpowiedzi na reklamację w powyższym 30 dniowym terminie, uznaje się ją za rozpatrzoną pozytywnie.  Niestety Ubezpieczyciele pomimo niedotrzymywanych terminów na udzielenie odpowiedzi stoją na stanowisku, że przepis ten nie daje podstaw do automatycznego uznania roszczenia.  w związku z taki problemami Rzecznik Finansowy zwrócił się do Sądu Najwyższego z wnioskiem o rozstrzygnięcie problemu i podjęcie stosownej uchwały.

Dnia 13.06.2016r. Sąd Najwyższy podjął uchwałę w sprawie sygn. akt III CZP 113/17 dotyczącą przekroczenia terminu udzielenie odpowiedzi na reklamację. Sąd Najwyższy nie podzielił prokonsumenckiego podejścia zaprezentowanego przez Rzecznika Finansowego.

Na pytanie Rzecznika Finansowego, czy:

„W postępowaniu wszczętym przez klienta przeciwko podmiotowi rynku finansowego o zapłatę kwoty roszczenia zgłoszonej w reklamacji klienta, art. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2270) nie wyłącza możliwości kwestionowania przez podmiot rynku finansowego zasadności dochodzonego roszczenia; na podmiocie tym spoczywa ciężar dowodu, że powodowi nie przysługuje roszczenie lub przysługuje w niższej wysokości.”

Sąd Najwyższy podjął uchwałę:

„W postępowaniu wszczętym przez klienta przeciwko podmiotowi rynku finansowego o zapłatę kwoty roszczenia zgłoszonej w reklamacji klienta, art. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2270) nie wyłącza możliwości kwestionowania przez podmiot rynku finansowego zasadności dochodzonego roszczenia; na podmiocie tym spoczywa ciężar dowodu, że powodowi nie przysługuje roszczenie lub przysługuje w niższej wysokości.”

MASZ PYTANIE ZOSTAW NUMER
ODDZWONIMY DO CIEBIE

Twitter
LinkedIn
Facebook
Pinterest

Szkoda całkowita z oc sprawcy kolizji drogowej.

Wystąpienie tzw. szkody całkowitej uzależnione jest od określonego poziomu kosztów naprawy. Niejednokrotnie naprawa pojazdu jest wówczas nie tylko możliwa, ale stanowić może najwłaściwszy sposób naprawienia

Krzysztof J. Warszawa

Ubezpieczyciel po szkodzie całkowitej nie chciał wypłacić pełnej sumy ubezpieczenia, pomimo polisy z opcją auto wartość 100%. Firma Hexa załatwiła sprawę szybko i co najważniejsze pozytywnie, uzyskali dla mnie pełną sumę ubezpieczenia. Rzetelne podejście do klienta i przede wszystkim wygrana sprawa.

Joanna – Białobrzegi

Jestem bardzo zadowolona z usług firmy Hexa Dochodzenie Odszkodowań, pełen profesjonalizm i super podejście do klienta. Firma ubezpieczeniowa zaniżyła mi kosztorys za uszkodzone auto. Dzięki firmie Hexa uzyskałam dodatkowe odszkodowanie za uszkodzenie pojazdu. Szczerze polecam!

ZAPYTAJ O ODSZKODOWANIE

ZADZWOŃ

WYPEŁNIJ FORMULARZ

Wiadomość została wysłana.

Skontaktujemy się z Tobą, jak tylko przeanalizujemy otrzymaną wiadomość.