Ustawa o reklamacjach i Rzeczniku Finansowym

Prezydent podpisał ustawę z dnia 05.08.2015r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym, która wejdzie w życie po 30 dniach od ogłoszenia.

Cel wprowadzenia nowych przepisów.

Nadrzędnym celem wprowadzenia ustawy było zapewnienie właściwej ochrony osób korzystających z usług finansowych (klienci banków, firm ubezpieczeniowych, firm pożyczkowych, itp). Ustawa unormowała tryb i terminy udzielania odpowiedzi na skargi tychże klientów na podmioty rynku finansowego.

Zgodnie z zapisami ustawy reklamacja będzie mogła być złożona w formie ustnej lub pisemnej w każdej jednostce podmiotu rynku finansowego. Będzie też mogła być wysłana w formie poczty elektronicznej. Ustawa dotyczy reklamacji składanych przez osoby fizyczne – także w związku z prowadzoną przez nie działalnością zawodową bądź gospodarczą – które są klientami instytucji finansowych. Instytucje te to m.in. banki, banki spółdzielcze, SKOK-i, firmy pożyczkowe, biura usług płatniczych, towarzystwa emerytalne, towarzystwa ubezpieczeniowe oraz fundusze inwestycyjne.

Instytucja finansowa będzie miała obowiązek dostarczenia klientowi w chwili zawierania umowy informacji na piśmie dot. procedury składania i rozpatrywania reklamacji. Chodzi m.in. o sposób składania reklamacji – jej formę oraz miejsce, gdzie należy ją złożyć, a także termin rozpatrzenia reklamacji.

Odpowiedź na reklamację

Gdy klient złoży reklamację, instytucja finansowa będzie miała obowiązek rozpatrzenia złożonej reklamacji i odpowiedzenia na nią na piśmie. Odpowiedź będzie musiała zawierać m.in. uzasadnienie i wyczerpującą informację na temat stanowiska podmiotu finansowego oraz wskazanie osoby udzielającej odpowiedzi. W przypadku nieuwzględnienia ewentualnych roszczeń klienta, instytucja będzie miała obowiązek poinformowania go o możliwości i sposobie odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi na reklamację. Odpowiedź powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni od chwili otrzymania reklamacji.

W przypadku uzasadnionych i niezależnych od instytucji przeszkód, uniemożliwiających dotrzymanie 30-dniowego terminu, instytucja ta ma obowiązek wyjaśnienia przyczyn, wskazania okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy. Musi także wskazać przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi. Termin ten nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. W przypadku niedotrzymania tych terminów, reklamacja zostanie uznana za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta. Ustawa przewiduje także polubowne załatwianie sporów i mediacje.

ZAPYTAJ O ODSZKODOWANIE

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

PODOBNE ARTYKUŁY

MASZ PROBLEM Z ODSZKODOWANIEM?

ZOSTAW NUMER ODDZWONIMY DO CIEBIE

REFERENCJE

Miałem ubezpieczenie ac z gwarantowaną sumą ubezpieczenia. Po szkodzie całkowitej ubezpieczyciel nie chciał uznać sumy z polisy. Obniżył wartość pojazdu o około 12 tys. Składałem odwołania, ale to nie pomagało. Dopiero działania firmy Hexa pozwoliły odzyskać pełną wartość, na jaką ubezpieczony był samochód. 

Roman

Warszawa

Polecam serdecznie firmę Hexa Dochodzenie Odszkodowań. Jestem ogromnie zadowolona z uzyskanej kwoty odszkodowania po szkodzie całkowitej. Bardzo dziękuje firmie Hexa za poprowadzenie sprawy na drodze sądowej. Sprawa w 100% zakończona pozytywnie.

Marcin

Płock

Jestem bardzo wdzięczna firmie Hexa za rzetelne i profesjonalne załatwienie sprawy. Dzięki pomocy firmy udało mi się odzyskać odszkodowanie za kradzież samochodu. Ubezpieczyciel pomimo kilku moich odwołań, nie był skory do wypłaty. Po wystąpieniu firmy Hexa zapłacili od razu. Wielkie podziękowania dla całej firmy.

Anna K.

Warszawa

Ubezpieczyciel po szkodzie całkowitej nie chciał wypłacić pełnej sumy ubezpieczenia, pomimo polisy z opcją auto wartość 100%. Firma Hexa załatwiła sprawę szybko i co najważniejsze pozytywnie, uzyskali dla mnie pełną sumę ubezpieczenia. Rzetelne podejście do klienta i przede wszystkim wygrana sprawa. 

Krzysztof J.

Warszawa

Polecam !!!! Moja wizyta u prawników z branży odszkodowań zakończyła się odmową przyjęcia sprawy gdyż stwierdzili, że jest nie do wygrania. Zacząłem poszukiwania pomocy w necie i tak oto trafiłem do firmy Hexa Dochodzenie Odszkodowań. Sprawa zakończona na pierwszej rozprawie na moją korzyść. 

Jacek J.

Warszawa

Jestem bardzo zadowolona z usług firmy Hexa Dochodzenie Odszkodowań, pełen profesjonalizm i super podejście do klienta. Firma ubezpieczeniowa zaniżyła mi kosztorys za uszkodzone auto. Dzięki firmie Hexa uzyskałam dodatkowe odszkodowanie za uszkodzenie pojazdu. Szczerze polecam!

Joanna

Białobrzegi

Obsługa klientów w firmie Hexa jest na najwyższym poziomie. Ubezpieczyciel nie chciał mi wypłacić odszkodowania za kradzież samochodu. Kombinowali i przeciągali. Po zgłoszeniu sprawy do Hexa  odszkodowanie szybko zostało wypłacone. Firma dokonała również rzetelnej wyceny pojazdu i uzyskane odszkodowanie było wyższe. 

Mateusz

Radom

Dzięki Hexa otrzymałem wyższe odszkodowanie od tego co chciał wypłacić ubezpieczyciel. Ubezpieczyciel po szkodzie całkowitej bardzo zaniżył wartość pojazdu, z pomocą firmy Hexa uzyskałem odszkodowanie, za które mogłem kupić nowy, podobny samochód. Serdeczne podziękowania.

Marcin

Grodzisk

Bardzo polecam. Pracownicy Hexa Dochodzenie Odszkodowań mają bardzo dużą wiedzę dotyczącą szkód kradzieżowych. Ponadto są bardzo mili i pełni empatii. Uzyskałam dodatkowe odszkodowanie po kradzieży auta w kwocie ponad 10.000 zł. w co aż nie mogłam uwierzyć. Super i dziękuję!

Ewa K.

Warka