BLOG

Ustawa o reklamacjach i Rzeczniku Finansowym

ZOBACZ KATEGORIE ➪

Prezydent podpisał ustawę z dnia 05.08.2015r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym, która wejdzie w życie po 30 dniach od ogłoszenia.

Cel wprowadzenia nowych przepisów.

Nadrzędnym celem wprowadzenia ustawy było zapewnienie właściwej ochrony osób korzystających z usług finansowych (klienci banków, firm ubezpieczeniowych, firm pożyczkowych, itp). Ustawa unormowała tryb i terminy udzielania odpowiedzi na skargi tychże klientów na podmioty rynku finansowego.

Zgodnie z zapisami ustawy reklamacja będzie mogła być złożona w formie ustnej lub pisemnej w każdej jednostce podmiotu rynku finansowego. Będzie też mogła być wysłana w formie poczty elektronicznej. Ustawa dotyczy reklamacji składanych przez osoby fizyczne – także w związku z prowadzoną przez nie działalnością zawodową bądź gospodarczą – które są klientami instytucji finansowych. Instytucje te to m.in. banki, banki spółdzielcze, SKOK-i, firmy pożyczkowe, biura usług płatniczych, towarzystwa emerytalne, towarzystwa ubezpieczeniowe oraz fundusze inwestycyjne.

Instytucja finansowa będzie miała obowiązek dostarczenia klientowi w chwili zawierania umowy informacji na piśmie dot. procedury składania i rozpatrywania reklamacji. Chodzi m.in. o sposób składania reklamacji – jej formę oraz miejsce, gdzie należy ją złożyć, a także termin rozpatrzenia reklamacji.

Odpowiedź na reklamację

Gdy klient złoży reklamację, instytucja finansowa będzie miała obowiązek rozpatrzenia złożonej reklamacji i odpowiedzenia na nią na piśmie. Odpowiedź będzie musiała zawierać m.in. uzasadnienie i wyczerpującą informację na temat stanowiska podmiotu finansowego oraz wskazanie osoby udzielającej odpowiedzi. W przypadku nieuwzględnienia ewentualnych roszczeń klienta, instytucja będzie miała obowiązek poinformowania go o możliwości i sposobie odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi na reklamację. Odpowiedź powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni od chwili otrzymania reklamacji.

W przypadku uzasadnionych i niezależnych od instytucji przeszkód, uniemożliwiających dotrzymanie 30-dniowego terminu, instytucja ta ma obowiązek wyjaśnienia przyczyn, wskazania okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy. Musi także wskazać przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi. Termin ten nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. W przypadku niedotrzymania tych terminów, reklamacja zostanie uznana za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta. Ustawa przewiduje także polubowne załatwianie sporów i mediacje.

MASZ PYTANIE

ZOSTAW NUMER - ODDZWONIMY

DOŚWIADCZENIE

15 lat na rynku

SKUTECZNOŚĆ

Setki wygranych spraw

PRZEJRZYSTOŚĆ

Proste zasady współpracy

WYNAGRODZENIE

Płacisz tylko po wygraniu

REFERENCJE
ZADOWOLENI KLIENCI

Polecam firmę Hexa. Moja sprawa nie była może zbyt duża i skomplikowana.

Naprawdę jestem w pełni usatysfakcjonowany pracą całego zespołu, a w szczególności Pana Pawła, który wykonał swoją pracę rzetelnie i z pełnym zaangażowaniem w moją sprawę.

Pragnę wyrazić swoją pozytywną opinię w zakresie współpracy z Hexa Dochodzenie Odszkodowań. Powierzona sprawa odszkodowania za uszkodzone auto przez innego kierowcę była prowadzona rzetelnie i sprawnie. Będę rekomendował firmę za fachowość i zaangażowanie w moją sprawę. Usługi kancelarii mogę polecić wszystkim szukającym sprawdzonej firmy odszkodowawczej.

W maju 2018r. miałam kolizję z własnej winy. Zgłosiłam sprawę do PZU jednak ubezpieczyciel odmówił mi wypłaty odszkodowania z polisy autocasco twierdząc, że nie było takiej szkody. Sprawę dochodzenia odszkodowania przekazałam do firmy Hexa. Po 3 latach postępowania sądowego w końcu się udało odzyskać należne odszkodowanie wraz z odsetkami. Dziękuję i gorąco polecam

ZAPYTAJ O ODSZKODOWANIE