BLOG

Ustawa o reklamacjach i Rzeczniku Finansowym

referencje dla hexa dochodzenie odszkodowań

Prezydent podpisał ustawę z dnia 05.08.2015r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym, która wejdzie w życie po 30 dniach od ogłoszenia.

Cel wprowadzenia nowych przepisów.

Nadrzędnym celem wprowadzenia ustawy było zapewnienie właściwej ochrony osób korzystających z usług finansowych (klienci banków, firm ubezpieczeniowych, firm pożyczkowych, itp). Ustawa unormowała tryb i terminy udzielania odpowiedzi na skargi tychże klientów na podmioty rynku finansowego.

Zgodnie z zapisami ustawy reklamacja będzie mogła być złożona w formie ustnej lub pisemnej w każdej jednostce podmiotu rynku finansowego. Będzie też mogła być wysłana w formie poczty elektronicznej. Ustawa dotyczy reklamacji składanych przez osoby fizyczne – także w związku z prowadzoną przez nie działalnością zawodową bądź gospodarczą – które są klientami instytucji finansowych. Instytucje te to m.in. banki, banki spółdzielcze, SKOK-i, firmy pożyczkowe, biura usług płatniczych, towarzystwa emerytalne, towarzystwa ubezpieczeniowe oraz fundusze inwestycyjne.

Instytucja finansowa będzie miała obowiązek dostarczenia klientowi w chwili zawierania umowy informacji na piśmie dot. procedury składania i rozpatrywania reklamacji. Chodzi m.in. o sposób składania reklamacji – jej formę oraz miejsce, gdzie należy ją złożyć, a także termin rozpatrzenia reklamacji.

Odpowiedź na reklamację

Gdy klient złoży reklamację, instytucja finansowa będzie miała obowiązek rozpatrzenia złożonej reklamacji i odpowiedzenia na nią na piśmie. Odpowiedź będzie musiała zawierać m.in. uzasadnienie i wyczerpującą informację na temat stanowiska podmiotu finansowego oraz wskazanie osoby udzielającej odpowiedzi. W przypadku nieuwzględnienia ewentualnych roszczeń klienta, instytucja będzie miała obowiązek poinformowania go o możliwości i sposobie odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi na reklamację. Odpowiedź powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni od chwili otrzymania reklamacji.

W przypadku uzasadnionych i niezależnych od instytucji przeszkód, uniemożliwiających dotrzymanie 30-dniowego terminu, instytucja ta ma obowiązek wyjaśnienia przyczyn, wskazania okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy. Musi także wskazać przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi. Termin ten nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. W przypadku niedotrzymania tych terminów, reklamacja zostanie uznana za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta. Ustawa przewiduje także polubowne załatwianie sporów i mediacje.

MASZ PYTANIE ZOSTAW NUMER
ODDZWONIMY DO CIEBIE

Twitter
LinkedIn
Facebook
Pinterest

DOŚWIADCZENIE

15 lat na rynku

SKUTECZNOŚĆ

Setki wygranych spraw

PRZEJRZYSTOŚĆ

Proste zasady współpracy

WYNAGRODZENIE

Płacisz tylko po wygraniu

Anna K. z Warszawy

Jestem bardzo wdzięczna firmie Hexa za rzetelne i profesjonalne załatwienie sprawy. Dzięki pomocy firmy udało mi się odzyskać odszkodowanie za kradzież samochodu. Ubezpieczyciel pomimo kilku moich odwołań, nie był skory do wypłaty. Po wystąpieniu firmy Hexa zapłacili od razu. Wielkie podziękowania dla całej firmy.

Zygmunt D. Warszawa

Miałem ubezpieczenie ac z gwarantowaną sumą ubezpieczenia. Po szkodzie całkowitej ubezpieczyciel nie chciał uznać sumy z polisy. Obniżył wartość pojazdu o około 12 tys. Składałem odwołania, ale to nie pomagało. Dopiero działania firmy Hexa pozwoliły odzyskać pełną wartość, na jaką ubezpieczony był samochód. Ubezpieczyciel dopłacił odszkodowania do sumy ubezpieczenia. Wielkie podziękowania dla całej firmy.

Wyrok sądu zasądzający odszkodowanie po kradzieży pojazdu

Ubezpieczyciele wykorzystując nieścisłości w umowach kupna pojazdów sprowadzanych z zagranicy często odmawiają wypłaty odszkodowania po kradzieży pojazdu.  Z reguły powołują się na definicję pojazdu nielegalnie wprowadzonego na Polski obszar celny

ZAPYTAJ O ODSZKODOWANIE

WYPEŁNIJ FORMULARZ

Wiadomość została wysłana.

Skontaktujemy się z Tobą, jak tylko przeanalizujemy otrzymaną wiadomość.