BLOG

odzyskiwanie odszkodowań komunikacyjnych

Utrata wartości handlowej pojazdu po szkodzie z OC.

Zgodnie z orzeczeniem Sądu Najwyższego w przypadku pokolizyjnej naprawy pojazdu składnikiem odszkodowania jest również tak zwana utrata wartości rynkowej pojazdu. Wydaje się to być oczywistym. Jest ogólnie wiadome, że cena pojazdu powypadkowego w przypadku jego ewentualnej sprzedaży jest około 10-20% niższa.

Przy czym, co jest bardzo istotne, sąd najwyższy stwierdził w swym orzeczeniu, iż nie jest ważne, czy poszkodowany (właściciel uszkodzonego pojazdu) nosił się z zamiarem jego sprzedaży przed powstaniem wypadku.

Utrata wartości handlowej pojazdu – kiedy można uzyskać?

Teza orzeczenia sądu najwyższego brzmi: „odszkodowanie za uszkodzenie samochodu może obejmować oprócz kosztów jego naprawy, także zapłatę sumy pieniężnej odpowiadającej różnicy między wartością tego samochodu przed uszkodzeniem i po naprawie”.

Co powinno ucieszyć to fakt, że przedmiotowe orzeczenie ma również zastosowanie do szkód już wypłaconych. Oznacza to, że właściciele uszkodzonych pojazdów, którzy już otrzymali odszkodowanie za naprawę pojazdu, mogą dodatkowo dochodzić roszczeń z tytułu utraty wartości handlowej pojazdu.

Wynika to z faktu, że roszczenia z tytułu tego rodzaju szkód przedawniają się z upływem lat 3. W przypadku, gdy sprawca wypadku odpowiadał za spowodowanie wypadku jak za przestępstwo, nawet do dziesięciu lat wstecz. Powyższe jednoznacznie wynika z art. 442 § 1 oraz art. 442 § 2 kodeksu cywilnego.

Określenie utraty wartości handlowej pojazdu wbrew pozorom nie jest tak trudne i łatwo jest sprecyzować kwotę dodatkowego roszczenia. Oczywiście większość ubezpieczycieli niechętnie uznaje tego typu roszczenia z uwagi na fakt, że są to dodatkowe koszty odszkodowań.

MASZ PYTANIE

ZOSTAW NUMER - ODDZWONIMY

DOŚWIADCZENIE

15 lat na rynku

SKUTECZNOŚĆ

Setki wygranych spraw

PRZEJRZYSTOŚĆ

Proste zasady współpracy

WYNAGRODZENIE

Płacisz tylko po wygraniu

REFERENCJE

Miałem ubezpieczenie ac z gwarantowaną sumą ubezpieczenia. Po szkodzie całkowitej ubezpieczyciel nie chciał uznać sumy z polisy. Obniżył wartość pojazdu o około 12 tys. Składałem odwołania, ale to nie pomagało. Dopiero działania firmy Hexa pozwoliły odzyskać pełną wartość, na jaką ubezpieczony był samochód. Ubezpieczyciel dopłacił odszkodowania do sumy ubezpieczenia. Wielkie podziękowania dla całej firmy.

Obsługa klientów w firmie Hexa jest na najwyższym poziomie. Ubezpieczyciel nie chciał mi wypłacić odszkodowania za kradzież samochodu. Kombinowali i przeciągali. Po zgłoszeniu sprawy do Hexa odszkodowanie szybko zostało wypłacone. Firma dokonała również rzetelnej wyceny pojazdu i uzyskane odszkodowanie było wyższe.

ZAPYTAJ O ODSZKODOWANIE

Wiadomość została wysłana.

Skontaktujemy się z Tobą, jak tylko przeanalizujemy otrzymaną wiadomość.